You are here

Improving Your Writing

Learning to write in academia for business is extremely important as you advance through your university career. The online resources below will assist you in developing your ideas, structuring your essay, writing critically, and improving your writing style.

Business Writing Basics

Writing at Work: A Guide to Better Writing in Administration, Business, and Management

Citation Styles

Properly citing your sources is an extremely valuable and necessary skill when completing your research. Below are a few resources to help you correctly format your bibliography in MLA style.

Cite Right: A Quick Guide to Citation Styles -- MLA, APA, Chicago, the Sciences, Professions, and More

The Purdue Online Writing Lab remains a standard for students in completing bibliographies

Zotero

Zotero

est un logiciel de gestion bibliographique qui vous permet :

  • D'importer directement des références depuis l'outil de recherche Omni, des bases de données, Google Scholar, des collections de livres électroniques, des publications gouvernementales, et autres.
  • De gérer et organiser efficacement vos références.
  • De créer une bibliographie.
  • De partager vos références avec d'autres personnes (collègues, professeurs, directeur-trice de recherche)
  • D'ajouter des citations dans le texte et une bibliographie directement dans vos travaux (avec le module pour traitement de texte, Word ou autres).

Pour permettre au service Library Lookup de Zotero de trouver des documents en texte intégral sous licence de l'Université Laurentienne, suivez Édition->Préférences->Avancé->Général->Résolveur et ajouter https://omni.laurentian.ca/openurl/01OCUL_LU/01OCUL_LU:OMNI dans le champ «Résolveur de lien».